Monday, August 17, 2009



Alhamdulillah, akhirnya keluar juga keputusan peperiksaan secara rasmi setelah sekian lame menunggu. Walaupun tidak dapat mengetahui keputusan ‘kontrol’ kerana berada di Kaherah, namun pada hari yang ditunggu ini telah datang. Inilah keputusannya, setelah setahun berkorban diri untuk memperolehi ilmu di bumi Damietta ini dicampur dengan kerenah2 arab dan pelbagai ujian yang mendatang.

Mahasiswa syariah islamiyah tahun 1 terus bergerak ke kuliah namun aku tidak dapat pergi kerana ditugaskan untuk memasak. Aku bersyukur dengan keputusan yang aku terima tidak terlupa dengan sujud syukur kehadrat Ilahi. Keputusan ini setimpallah dengan apa yang diusahakan selama ini.


Ucapan tahniah , mabruk kepada yang kawan2 yang berjaya dan tidak lupa juga kepada kawan2 yang tidak melepasi halangan. Anggap ini semua sebagai satu ujian yang mana kita tidak tahu, mungkian ada hikmah disebalik sesuatu yang berlaku itu. Mungkin ada yang berusaha sunguh2 sehingga tidak tidur malam untuk mendapatkan kejayan namun kandas dengan keputusan yang diperolehi. Sentiasa betulkan niat dan husnu zhan dengan apa yang berlaku. kepada yang berjaya, semakin kita naik semakin payah dan susah maka insyAllah kita cuba juga menghadapinya.



Terima kasih kepada teman dan sahabat yang sama2 berjuang dengan study group, kelas bimbingan, kongsi ilmu yang ada. Tidak lupa juga kepada abang2 lame yang memberi tunjuk ajar kepada kami yang baru di bumi mesir ini. Ingatlah wahai sahabat, perjalanan kita masih panjang apatah lagi pelajar tahun 1 ini dan banyak lagi ujian yang akan kita tempuhi yang mana kita tidak tahu samada besar ataupun kecil. Dan juga kepada keluaraga yang sentiasa mendoakan kejayaan anaknya di sini.

Kata Ust Syafiq Zulkifli “…….mempunyai suatu visi dan misi dalam hidup agar menjadi seorang warga azhari yang bukan hanya bercakap berkenaan agama semata-mata tetapi lebih daripada itu adalah sebagai model terbaik untuk digunakan oleh rakyat dalam bidang professional…...”

Terima kasih segalanya